Ingrediënten

Nieuws |

Het is een mooie trend. Steeds verdergaande transparantie in de cosmeticabranche. Er is een toenemende openheid over wat er nu eigenlijk in producten zit – nu zelfs tot aan het kleinste geurstofje.

Unilever heeft inmiddels een aparte sectie ingericht online waar je de fragrances van meer dan 100 cosmeticaproducten kunt bekijken. Het gaat om (huid)verzorgingsproducten van merken als Dove en Axe tot Degree, Nexxus, Suave, TRESemmé en Vaseline. Behalve de website is er ook de aparte SmartLabel app.

Op de site van het bedrijf worden niet alleen online de geurstofingrediënten vermeld tot op het niveau van 0,01% (100ppm) van de productsamenstelling. Er wordt ook toegelicht wat deze (en andere gebruikte) stoffen nu eigenlijk doen. Unilever verwacht eind 2018 alle ingrediënten en producten te hebben opgenomen uit haar wereldwijde portfolio.

Ook Procter & Gamble, de andere reus in huishoudelijke en verzorgingsproducten, heeft nu aangekondigd alle geurstoffen gebruikt in een concentratie van boven de 0,01% bekend te maken voor het einde van 2019.

Wie volgt…